Scenariusz zajęć edukacyjnych dla szkół podstawowych.
Szkoła podstawowa
Tak
Cykl zajęć
Uczeń potrafi:
Metody i techniki nauczania:
heureza, metoda katechetyczna, elementy wykładu, metaplan, praca z całą klasą, praca indywidualna, drama.
Materiały dydaktyczne:
A. Mickiewicz, Dziady część II, IV i I, Czytelnik, Warszawa 1968, materiały własne, tabela, kości, talia kart, gra „Chińczyk”, aplikacje do tworzenia kół fortuny: http://wheeldecide.com/ i https://www.classtools.net/random-name-picker/, elektroniczna kostka http://www.losowe.pl/kostka, kosz na śmieci i walizka.
Wstępna faza lekcji:
1. Uczniowie zapisują na tablicy skojarzenia do wyrażenia wywoływanie duchów
strach, lęk, bojaźń, śmierć, Hallowen, ciemność.
2. Nauczyciel:
Przykładowe odpowiedzi: jesienna aura, zmrok, święta: Wszystkich Świętych, Zaduszki, Dzień Niepodległości, refleksje o zmarłych, pochmurne niebo.
Główna część lekcji:
3. Nauczyciel:
Przykładowe odpowiedzi: tekst główny, tekst poboczny – didaskalia, monologi, dialogi bohaterów, brak narratora, podział tekstu na role, możliwość wystawienia na scenie.
4. Nauczyciel:
5. Nauczyciel:
6. Nauczyciel:
Przykładowe odpowiedzi: zamknięcie drzwi od kaplicy, wygaszenie świec i lamp, zasłonięcie okien całunem (czarna tkanina), utworzenie przez wieśniaków kręgu wokół trumny, przygotowanie jadła i napitku.
7. Nauczyciel:
Przykładowe odpowiedzi: nastrój mroczny, złowrogi, ponury, niepokoju, grozy, tajemniczości, niesamowitości.
8. Nauczyciel:
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się