Szkoła podstawowa
Tak
Godzina lekcyjna
Zapoznanie uczniów z twórczością K. I. Gałczyńskiego, udowodnienie, że twórczość poety może być inspiracją do działań twórczych opartych na współpracy i skutecznej komunikacji.
I Kształcenie literackie i kulturowe. 1. Czytanie utworów literackich. Uczeń: 1) […]wyodrębnia obrazy poetyckie w poezji;
4) zna i rozpoznaje w tekście literackim: epitet, porównanie, przenośnię, wyrazy dźwiękonaśladowcze, zdrobnienie, zgrubienie, uosobienie, ożywienie, apostrofę, anaforę, pytanie retoryczne, powtórzenie oraz określa ich funkcje.
praca w grupach, drama – metoda rzeźby, praca z tekstem i wypełnianie karty pracy, przekład intersemiotyczny tekstu literackiego.
–umiem nazwać podmiot liryczny, sprecyzować cele i wartości dla niego istotne,
– umiem rozpoznać sytuację liryczną w wierszu,
– znam pojęcie słowa-klucze i umiem je wyodrębniać w poezji Gałczyńskiego,
–umiem rozpoznać środki poetyckiego wyrazu i rozumiem ich funkcje dla budowania obrazów poetyckich,
– przekładam tekst poetycki na inny język – język pantomimy, fotografii,
– potrafię odebrać emocje ukryte w wierszu.
przygotowanie przez uczniów gazetki z tekstami K. I. Gałczyńskiego oraz wystawki jego książek wraz z notką biograficzną, słuchanie śpiewanych wersji wierszy K. I. Gałczyńskiego na przerwach przez tydzień poprzedzający lekcję.
Prośba o wyspy szczęśliwe w wierszach K. I. Gałczyńskiego. Tropimyemocje i uczucia bohaterów lirycznych wierszy Konstantego, odczytujemy pozostawione przez nich życiowe wskazówki.
SZCZĘŚLIWE (SZCZĘŚCIE)WYSPY
bezpieczeństwo, drugi człowiek, miłość, spokój,
kolory, błękit, podróż, wędrówka, wak...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się