Scenariusz lekcji dla szkół ponadpodstawowych.
Liceum
Tak
Cykl zajęć
Cele operacyjne:
Uczeń zna:
Uczeń potrafi:
Uczeń rozumie:
Metody i techniki nauczania:
heureza, metoda katechetyczna, elementy wykładu, praca z całą klasą, praca indywidualna, gry losowe.
Materiały dydaktyczne:
karty pracy wykonane przez nauczyciela, cytaty, materiały opracowane przez nauczyciela.
Wstępna faza lekcji:
Nauczyciel rozdaje karty pracy, które uczniowie zaczynają wykonywać na lekcji, jeśli jest na to czas, a jeśli nie należy uznać to jako pracę domową do wykonania na następną lekcję.
Na tablicy tworzą wspólną mapę myśli, która jest także w karcie pracy (Karta pracy 1 - ćwiczenie 1.):
– Kasiu, jakie wrażenie zrobił na Tobie fragment Dzidzi?
– Maćku, jakie emocje w Tobie wyzwoliła powieść?
– Kacprze, chciałbyś przeczytać całą powieść? Dlaczego?
– Martyno, jakie wnioski wysunęłaś po przeczytaniu fragmentu?
Część główna lekcji:
Nauczyciel pyta o wiedzę uczniów na temat biografii Sylwii Chutnik, następnie rozdaje kartki z krótkim życiorysem pisarki lub wyświetla na projektorze (Karta pracy 1 - ćwiczenie 2.).Nauczyciel odnosi się do kierunku studiów autorki i pyta uczniów o ich wiedzę na temat genderstudies. Po wstępnej rozmowie na temat tej nauki nauczyciel prosi jednego ucznia o przypomnienie najważniejszych informacji na temat genderstudies i powiązanie nurtu z przeczytanym fragmentem. Zadaniem uczniów jest zredagowanie krótkiej notki biograficznej na temat autorki (Karta pracy 1 - ćwiczenie 2.):
–Marto, spotkałaś się wcześniej z twórczością Sylwii Chutnik? Jeśli tak, to kiedy?I jakie wrażenie na Tobie zrobiła?
– Maćku, przeczytaj proszę informacje z życia pisarki.
–Karolino, czym jest genderstudies. Jakie są główne cele tej nauki?
– Michale, jak uważasz, jaki wpływ na twórczość Sylwii Chutnik ma kierunek studiów ukończony przez autorkę?
– Katarzyno, powiedz, jak uw...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się