Szkoła podstawowa
Godzina lekcyjna
PRZEBIEG LEKCJI
Część wstępna:
Zadanie 1
Zadaniem uczniów jest podzielenie się z klasą swoimi wrażeniami i odczuciami po lekturze noweli. Nauczyciel rozdaje uczniom kostki do gry i legendę (początek zdania do samodzielnego dokończenia).
Jeśli uczeń wyrzuci:
1 —> W utworze najbardziej podobało mi się, że…
2 —> W utworze najmniej podobało mi się, że…
3 —> W utworze nie rozumiem, dlaczego…
4 —> W utworze najbardziej zdziwiło mnie, kiedy….
5 —> Ta książka nauczyła mnie, że…
6 —> Tę książkę polecam przeczytać osobom, które…
Część środkowa:
Zadanie 2
Nauczyciel podaje uczniom kod strony, którą muszą włączyć z laptopów, tabletów lub telefonów.
Link: https://answergarden.ch/913018
Zadaniem uczniów jest wpisać swoje skojarzenia z gatunkiem literackim, jakim jest nowela. Na wspólnym monitorze lub przez projektor wyświetlają się wszystkie słowa zaproponowane przez uczniów.
Alternatywą do ćwiczenia interaktywnego jest stworzenie mapy myśli ze słowem „nowela”....
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się