Scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej.

Kręcimy adaptacje filmowe, czyli powtórki do maturki

Etap szkolny

Liceum

Dodatkowe materiały

Nie

Jednostka lekcyjna

Godzina lekcyjna

Cele

Uczeń:

  • pamięta treść lektur,
  • syntetyzuje i przetwarza wiedzę wyniesioną z lekcji,
  • tworzy tekst scenariusza i pracuje koncepcyjnie nad materiałem

Metody nauczania:

  • raca projektowa,
  • redagowanie tekstu,
  • tworzenie prostego filmiku nakręconego telefonem komórkowym.

Środki dydaktyczne:

  • materiał lekturowy: wcześniej analizowane na lekcji teksty literackie,
  • papier, nożyczki, pisaki, telefon komórkowy lub kamera.

Lekcja ma charakter powtórkowy. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy czteroosobowe. Zapowiada, jaki jest cel pracy: powtórzenie treści i przygotowanie materiału do powtórek maturalnych. Uczniowie wykonają filmiki, które potem zostaną zamieszczone na stronie YouTube.

Uczniowie otrzymują specjalną instrukcję, jak powinni wykonać film:

Instrukcja obsługi stworzenia ekranizacji powieści

  1. Wybierzcie lekturę, którą chcielibyście przedstawić w filmie.
  2. Zbudujcie scenariusz. W nim zawrzecie najważniejsze wydarzenia i informacje o świecie przedstawionym powieści.
  3. Stwórzcie postacie i rekwizyty potrzebne do nagrania filmu.
  4. Teraz czas na próby, aby „na planie” wszystko poszło sprawnie.
  5. Nakręćcie...

Aby przeczytać dalszą część artykułu,