Scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej.
Metody nauczania:
- raca projektowa,
- redagowanie tekstu,
- tworzenie prostego filmiku nakręconego telefonem komórkowym.
Środki dydaktyczne:
- materiał lekturowy: wcześniej analizowane na lekcji teksty literackie,
- papier, nożyczki, pisaki, telefon komórkowy lub kamera.
Lekcja ma charakter powtórkowy. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy czteroosobowe. Zapowiada, jaki jest cel pracy: powtórzenie treści i przygotowanie materiału do powtórek maturalnych. Uczniowie wykonają filmiki, które potem zostaną zamieszczone na stronie YouTube.
Uczniowie otrzymują specjalną instrukcję, jak powinni wykonać film:
Instrukcja obsługi stworzenia ekranizacji powieści
- Wybierzcie lekturę, którą chcielibyście przedstawić w filmie.
- Zbudujcie scenariusz. W nim zawrzecie najważniejsze wydarzenia i informacje o świecie przedstawionym powieści.
- Stwórzcie postacie i rekwizyty potrzebne do nagrania filmu.
- Teraz czas na próby, aby „na planie” wszystko poszło sprawnie.
- Nakręćcie...
Aby przeczytać dalszą część artykułu,
Zaloguj się
Agnieszka Tomasik
Doktor nauk humanistycznych, koordynatorka innowacyjnego projektu doskonalenia nauczycieli Kreatywna Pedagogika.