Szkoła podstawowa
Tak
Cykl zajęć
Poznanie życia i epoki Jana Kochanowskiego poprzez planowanie wycieczki do miejsc z nim związanych.
Klasy VII-VIII. IV Samokształcenie. Uczeń:1) rzetelnie, z poszanowaniem praw autorskich, korzysta z informacji; 2) uczestniczy w życiu kulturalnym; 3) uczestniczy w projektach edukacyjnych; 6) rozwija umiejętności samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy.
uczniowie przynoszą na lekcję tablet lub komórki z dostępem do Internetu oraz najbardziej ulubioną pamiątkę z podróży, duże plansze brystolu z naniesionymi na nich mapami konturowymi Polski lub Europy (do wyboru przez grupy); lekcja odbywa się przed cyklem poświęconym fraszkom Jana Kochanowskiego.
- potrafię wyrazić własne zdanie, formułując argumenty w obronie mojego stanowiska,
- umiem wyszukiwać potrzebne informacje na stronach Internetowych,
- potrafię zapisać znaczenie wyrażenia w postaci notki słownikowej,
- umiem wyselekcjonować najważniejsze informacje przydatne do umieszczenia na plakacie,
- współpracuję z grupą,
- umiem w sposób atrakcyjny zaprezentować przygotowany materiał przed publicznością,
- oceniam wystąpienia innych i znajduję w nich mocne i słabe strony.
- poprawnie odmieniam i zapisuję nazwy miejscowe związane z życiem i twórczością Mistrza.
np. podróż, trasa, zabytki, ciekawość, pamiątka, poznanie, wiedza, zachwyt
(Krótkie ustne wypowiedzi uczniów ćwiczące umiejętność formułowania argumentów)
Np. wycieczka polonistyczna – jej celem jest poznanie miejsc związanych z literaturą czy historią języka polskiego, czyli także z życiem wybitnego pisarza.
Uczniowie, korzystając z tabletów,w internetowym Słowniku języka polskiego, wyszukują znaczenie tego słowa (np. polonistyczny - związany z literaturą, językiem polskim, ich historią i stanem współczesnym), a następnie zastanawiają się, czy można je połączyć ze słowem wycieczka i j...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się