„Tango” Sławomira Mrożka to dzieło, które opowiada o buncie, o konflikcie pokoleń. Warto poprowadzić zajęcia, wykorzystując pracę w grupach, zwłaszcza stosując metodę World Café, gdyż wtedy każda grupa ma możliwość zmierzenia się ze wszystkimi zagadnieniami poruszanymi podczas lekcji i refleksji nad nimi. Scenariusz lekcji jest tak przygotowany, by uwzględnić indywidualne podejście do ucznia poprzez pracę w grupach, gdzie każda osoba, niezależnie od potrzeb edukacyjnych, ma możliwość zdobycia nowej wiedzy, przetworzenia, utrwalenia jej. Nawet jeśli funkcję sekretarza w World Café pełni uczeń z trudnościami w nauce, po całym cyklu związanym ze zmianami stolika uczeń ten zdobywa wiedzę na temat lektury i doskonali umiejętność prezentacji wyników grupy, zaś uczeń zdolny w tej roli również korzysta, przetwarzając wiedzę.
Liceum
Godzina lekcyjna
Kryteria sukcesu/kryteria nauczania/NaCoBeZU:
Pytanie kluczowe:
Czym według ciebie jest konflikt pokoleń? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Metody:
Formy pracy:
Przed lekcją
Przygotuj „kawiarniane stoliki” w sali, to znaczy tak połącz ławki, żeby przypominały stoliki w kawiarni, wokół ustaw krzesła. Na każdym z kawiarnianych stolików połóż duży arkusz papieru i mazaki, a także kartkę z pytaniem, na które uczniowie mają odpowiedzieć podczas dyskusji. Przygotuj dla uczniów cztery stoliki kawiarnianie, aby mogli od razu usiąść w czterech grupach.
Przebieg lekcji
Wstęp
Zasadnicza część l...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się