Ostawiam cię przy twym dziewstwie, wroć mi ji, gdy będziewa oba w niebieskim krolewstwie
Liceum
Tak
Cykl zajęć
Na lekcji wśród uczniówsą kształtowane, wzbogacane oraz doskonalone umiejętności:
Uczeń na lekcji:
Uczeń po lekcji potrafi:
Uczeń w czasie lekcji:
Metody i techniki dydaktyczne
diagram autoanalizy, pytania kartezjańskie, przekład intersemiotyczny, prezentacja multimedialna, quiz, SMART, ankieta ewaluacyjna, wymiana w parach, kwiatek, WebQuest
Formy pracy
praca w parach, praca w grupach, praca zespołowa
Środki i pomoce dydaktyczne
Literatura pomocnicza
1. Otwarcie lekcji w formie autoprezentacjićwiczeniem pn. „Gdybym był/była…”. Uczniowie uruchamiajątwórcze myśleniew celu kreatywnego opisania siebie, przedstawienia swojej osoby. Zadanie polega na uzupełnieniu kilkuzdań w odniesieniu do własnego doświadczenia. Zatem: „Gdybym był/była”:
Książką… Piosenką…
Porą roku… Zwierzęciem…
Kolorem… Napojem…
2. Uczniowie zgodnie z instrukcją nauczyciela dobierają się w pary. W powstałych dwójkach każdy mówi o sobie, udzielając odpowiedzi na pytaniakolegi:
Ćwiczenie w szczególności pomaga w wyrażaniu własnego zdania orazkształtuje umiejętność aktywnego słuchania ze zrozumieniem drugiej osoby. Taka zachęta motywuje, angażuje do działania oraz mobilizuje do pracy. Rozmowa o sobie pobudza aktywność uczniów, skłania do formułowania myśli oraz do wymiany opinii w trakcie dyskusji. Stosowanie tej metody ...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się