Scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej.
Metody i formy pracy:
- praca w grupach,
- dyskusja.
Wstępne informacje:
Lekcja ma charakter powtórzeniowy i pomaga utrwalić uczniom wiadomości na temat bohaterów powieści Alberta Camusa. Najlepiej przeprowadzić ją pod koniec cyklu lekcji na temat Dżumy lub jako podsumowanie rozważań na temat postaci występujących w powieści Alberta Camusa.
Faza wstępna lekcji:
- Nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie informacji o głównych bohaterach Dżumy. Bardzo istotne jest, aby podkreślony był paraboliczny charakter postaci, które istotne są jako „nosiciele” określonych postaw wobec świata, innych ludzi i obowiązków.
- Uczniowie zostają podzieleni na pięć grup odpowiadających pięciu bohaterom powieści (Rieux, Paneloux, Tarrou, Rambert, Cottard). Nauczyciel przydziela każdej grupie jedno nazwisko z zastrzeżeniem, że nie wolno zdradzać, jakiego bohatera się „dostało”.
Waszym zadaniem jest stworzenie prostego testu osobow...
Aby przeczytać dalszą część artykułu,
Zaloguj się
Tomasz Fijałkowski
Polonista, nauczyciel, praktyk, autor powieści, poeta.