Scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej.
Szkoła podstawowa
Nie
Godzina lekcyjna
Nauczyciel wita swoich uczniów. Na stole leżą przygotowane kapselki z emotikonami. Uczniowie wybierają kapselki i po kolei określają, jakie emocje wyrażają „buźki”. Następnie nauczyciel pyta, jaka jest liczba pod kapselkiem i zachęca, aby uczniowie ze względu na te symbole dobrali się parami.
Gdy uczniowie usiądą w parach, otrzymują od nauczyciela pierwsze zadanie na kartce.
Wyobraźcie sobie dwa żuczki. To wy, każda z naszych par siedzących w klasie. Jeden żuczek pragnie zaprosić drugiego żuczka na sąsiednią łąkę. Napiszcie dialog między żuczkami, użyjcie argumentów, które przekonają żuczka do zmiany miejsca, zwłaszcza, że jest on żuczkiem dość upartym. Pamiętajcie, że nastrój i emocje żuczków odpowiadają minkom Waszych kapselków.
Po dziesięciu minutach uczniowie odczytują dialogi. Na ogół są one bardzo śmieszne i w klasie panuje dobra atmosfera. Po odczytaniu dialogów nauczyciel prosi, aby spośród zdań wypowiadanych przez żuczki odnaleźć następujące:
Przykładowe zdani...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się