Temat: Bohaterowie na miarę naszych czasów, czyli lektury szkolne w praktyce (na przykładzie powieści J. R. R. Tolkiena pt. Hobbit, czyli tam i z powrotem – cykl zajęć)
Szkoła podstawowa
Tak
Cykl zajęć
Cele: uczeń/uczennica
Formy i metody pracy:
Pomoce dydaktyczne:
Faza wstępna:
Dzielimy uczniów na grupy trzyosobowe i informujemy o treści przyszłego zadania. Będzie polegało na tym, by w grupach, na podstawie powieści Hobbit, czyli tam i z powrotem, przygotować rzeźbę z papieru przedstawiającą domek hobbita. Poza starymi książkami i gazetami trzeba przygotować przedmioty charakterystyczne dla domku, jego wnętrza lub otoczenia.
Część I – utrwalamy treść lektur poprzez współpracę, wypowiadamy się pełnym zdaniem
Przygotowanie zadania: Do szklanego naczynia wkładamy „jajka-niespodzianki”, w których zamknięte są pytania do treści lektury. W każdym jajku jest jedno. Pytania w jajkach nie powtarzają się.
Część właściwa: Na pierwszej lekcji związanej z powieścią Tolkiena warto sprawdzić, czy nasi uczniowie przeczytali książkę. Można więc podzielić uczniów na zespoły trzyosobowe. Zadanie polega na tym, by przedstawiciel grupy podszedł do naczynia z „jajkami-niespodziankami” i wybrał jedno, z którym uda się do grupy. Następnie należy otworzyć jajko i wyciągnąć z niego karteczkę z pytaniem dotyczącym treści lektury. Uczniowie muszą odpowiedzieć na nie pełnym zdaniem, wpisując odpowiedź...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się