Gdzie leży pies pogrzebany? Scenariusz zajęć dla szkół ponadpodstawowych.
Szkoła podstawowa
Tak
Godzina lekcyjna
Na lekcji wśród uczniówsą kształtowane, wzbogacane oraz doskonalone umiejętności:
Uczeń na lekcji:
Uczeń po lekcji potrafi:
Uczeń w czasie lekcji:
Metody i techniki dydaktyczne
metoda praktyki pisarskiej, koniczynka – integracja, mówiąca ściana, mapa skojarzeń, magiczne pytania, drama, wywiad z bohaterem literackim, 20 sposobów na…
Formy pracy
praca w parach, praca w grupach, praca zespołowa
Środki i pomoce dydaktyczne
Literatura pomocnicza
1) Otwarcie lekcji w formie autoprezentacji. Proste ćwiczenie integracyjne pn. Koniczynkapozwala uczniom na: pobudzenie aktywności, motywacji i zaangażowania, rozwijanie swoich najlepszych stron, uruchomienie twórczego myślenia oraz na dzielenie się własnymi doświadczeniami. Zadaniem uczniów jest uzupełnienie – w odniesieniu do swojego doświadczenia – czterech zdań przyporządkowanych kolejnym czterem listkom koniczynki:
2) Zamieszczenie na tablicy trzech sentencji. Uczniowie piszą trzy krótkie komentarze
i umieszczają je pod cytatami na karteczkach samoprzylepnych w trzech kolorach. W ten sposób powstaje tzw. „mówiąca ściana”, która pozwala na poznanie zdania wszystkich uczniów. Zespół klasowy zapoznaje się z komentarzami, analogicznie jakby czynił to, wyświetlając posty na portalu społecznościowym. Uczniowie mają możliwość komentowania „opublikowanych” na „tablicy” komentarzy. Mogą to czynić w formie wypowiedzi ustnej.
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się