Scenariusz lekcji języka polskiego, dotyczącej pracy nad charakterystyką bohatera, z wykorzystaniem kości do gry.
Cele operacyjne
Uczeń na lekcji:
- wskazuje informacje użyteczne z punktu widzenia tematu,
- odnajduje i wskazuje najważniejsze cechy przywołanych wyrazów,
- grupuje podane przez nauczyciela rzeczowniki,
- tworzy chmurę wyrazową wykorzystując właściwe, należące do jednej kategorii rzeczowniki.
Uczeń po lekcji potrafi:
- dokonać analizy materiału źródłowego pod kątem przynależności do określonej kategorii,
- wskazać rzeczowniki pośród innych wyrazów,
- wymienić cechy gramatyczne rzeczownika,
- dokonać syntezy omawianych treści,
- przyporządkować odpowiednie słowa do poszczególnych kategorii.
Uczeń w czasie lekcji:
- opracowuje materiał gramatyczny korzystając z nieszablonowych metod,
- uzasadnia dokonane wybory cech odwołując się do elementów teorii językoznawczych dotyczących rzeczownika,
- pracuje w zespole nad opracowaniem powierzonego zadania,
- dokonuje konstruktywnej oceny pracy nie tylko swojej, ale również swoich kolegów i koleżanek z klasy.
Metody i techniki dydaktyczne
burza mózgów, gra edukacyjna przekład intersemiotyczny, feedback (elementy oceniania kształtującego)
Formy pracy
praca w grupach, praca indywidualna,
Środki i pomoce dydaktyczne
- karty pracy ,,Pan rzeczownik”,
- ankieta: moja aktywność na zajęciach,
- quiz: co wiemy o rzeczowniku?,
- ćwiczenia: zestaw ćwiczeń nawiązujących do toku lekcji (zasady przeprowadzenia rozgrywki),
- okrągłe, plastikowe, małe pojemniki, do których schowane zostały wy...
Aby przeczytać dalszą część artykułu,
Zaloguj się