Scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej.
Liceum
Nie
Godzina lekcyjna
Uczeń:
– zdjęcia i dokumenty własne – napisy na murach, język internetu, artykuły z prasy itp.
Artykuły: Andrzej Osęka, Kibolska husaria, czyli święty bluzg,www.otwarta.org/wp-content/uploads/2015/03/Bluzg-1.pdf
Słowa, które bolą.Rozmowa z prof. Iwoną Jakubowską-Branicką o pozornej wolności słowa, o druzgocącej sile nienawistnego języka:
Adam Kwiecień, Poradnik obywatela, www.bezuprzedzen.org/doc/Poradnik_obywatela.pdf
Strona: www.mowanienawisci.info
Nauczyciel kilka dni wcześniej zadaje pracę domową. Prosi uczniów, aby śledzili:
Celem tych obserwacji jest zbieranie materiałów, które uczniowie uznają za mowę nienawiści.Gdy rozpoczyna się lekcja, nauczyciel prosi, aby uczniowie podzielili się swoimi materiałami i refleksją, jaka rodzi się po wykonaniu pracy. Wszyscy prezentują wyniki swoich obserwacji – mogą to być prezentacje pokazywane przez projektor, wycinki z gazet, wypisane na kartce cytaty czy zdjęcia zrobione aparatem fotograficznym. Uczniowie w swobodnej rozmowie wymieniają na ten temat uwagi – gdzie znaleźli napisy, jak przebiegały poszukiwania materiału itp.
Następnie nauczyciel rozdaje karteczki samoprzylepne i prosi, aby na podstawie zdobytego materiału spróbowali określić, czym jest mowa nienawiści. Uczniowie budują takie de...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się