Szkoła podstawowa
Tak
Cykl zajęć
PRZEBIEG LEKCJI
Część wstępna:
Zadanie wstępne – WŁÓCZKA
Uczniowie w miarę możliwości siedzą do siebie przodem i rzucają między sobą kłębek włóczki. Zadaniem każdego z uczniów, który złapie kłębek, jest podanie wydarzenia z książki, nazwanie bohatera lub wygłoszenie swojej opinii o przeczytanej lekturze. Nauczyciel moderuje ćwiczenie, tak aby włóczka była u każdego z uczniów.
Zadanie 1
Zadaniem uczniów jest stworzenie mapy myśli na kartach pracy rozdanych przez nauczyciela (załącznik 1).
Pracują w parach. Młodzież wpisuje do map myśli słowa, zwroty, formuły – wszystko to, co kojarzy się ze słowami „obcy” i „obcość”.
Po stworzeniu w parach mapy myśli uczniowie dzielą się na forum klasy swoimi asocjacjami. Nauczyciel tworzy jedną wspólną mapę myśli z hasłem „obcy”.
Część środkowa:
Zadanie 2
Zadaniem uczniów jest uzupełnienie notatki graficznej na temat głównego bohatera. Ważne, aby każdy z uc...
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się