Scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej.

Plan wydarzeń w balladzie QR-codzie zaczarowana

Etap szkolny

Szkoła podstawowa

Dodatkowe materiały

Tak

Jednostka lekcyjna

Godzina lekcyjna

Cele

  • opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność,
  • określa tematykę oraz problematykę utworu,
  • wskazuje i omawia wątek główny oraz wątki poboczne

Metody nauczania:

  • praca z QR-codami,
  • praca w grupie,
  • rozmowy.

Środki dydaktyczne:

  • czytnik QR-codów,
  • czyste kartki do pracy,
  • teksty Świtezianki,
  • koperty z zakodowanym tekstem.

Uczniowie będą pracowali w dwuosobowych zespołach. Przed lekcją powinni mieć w swoich komórkach czytniki QR-codów lub można dać im tablety z już przygotowanym czytnikiem.

Na początku nauczyciel zapowiada, że przyniósł na lekcję teksty-zagadki do rozszyfrowania. Rozdaje uczniom koperty, a w nich jest zakodowany za pomocą QR-code’ów tekst Świtezianki Adama Mickiewicza podzielone na zwrotki (Załącznik 1.).

 

Nauczyciel podaje treść pierwszego zadania:

Rozsypane i zakodowane zwrotki ballady Świtezianka ułóżcie w odpowiedniej kolejności tak, aby odczytać logiczny sens utworu. Następnie napiszcie  plan w kolejności zdarzeń – możecie wybrać dowolną formę: zdania lub równoważniki zdań (obowiązuje...

Aby przeczytać dalszą część artykułu,