Scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej.

Pokemony i bogowie greccy

Etap szkolny

Szkoła podstawowa

Dodatkowe materiały

Nie

Jednostka lekcyjna

Godzina lekcyjna

Cele

Uczeń:

  • zna mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o Prometeuszu, Syzyfie, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze, Heraklesie, Tezeuszu i Ariadnie, Orfeuszu i Eurydyce,
  • korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje,
  • odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia,
  • wykorzystuje w interpretacji tekstów doświadczenia własne oraz elementy wiedzy o kulturze,
  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach.

Metody nauczania:

  • praca w grupie,
  • grywalizacja,
  • burza mózgów,
  • samokształcenie: zbieranie i selekcjonowanie informacji,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • Quiz kahoot,
  • kartki samoprzylepne,
  • karty z wizerunkami bogów,
  • Władysław Kopaliński, Słownik mitów i tradycji kultury.

 

Tok lekcji:

Sadzamy dzieci w dwuosobowych lub trzyosobowych drużynach. Każdy z zespołów ma telefon komórkowy lub tablet. Nauczyciel rozmawia z uczniami o popularnej grze Pokemony. Zachęca, aby sprawdzić wiedzę o sile pokemonów w quizie na stronie Kahoot.it

https://create.kahoot.it/login pod tytułem: Pokemony/Polonistyka

Uczniowie wpisują kody gry i odbywa się turniej dwu-, trzyosobowych zespołów – tak jak siedziały dzieci, stanowią drużynę. Jest zawsze bardzo emocjonująca zabawa. Po zakończeniu ogłaszamy i chwilę świętujemy zwycięzców. Uczniowie mogą zostać obdarowani jakimiś drobnymi upominkami, np. naklejkami. Gdy emocje opadną, nauczyciel prosi uczniów, aby przypomnieli, jakie moce mają Pokemony i który z nich jest najsilniejszy. Uczniowie wypisują na tablicy imiona i atrybuty. Rozmawiają o ...

Aby przeczytać dalszą część artykułu,