Scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej.
Liceum
Godzina lekcyjna
powieść Gustawa Flauberta Pani Bovary
Lekcję należy przeprowadzić pod koniec zajęć poświeconych Pani Bovary. Może mieć ona charakter podsumowujący lub zamykający główny ciąg rozważań na temat lektury. Uczniowie powinni już znać losy tytułowej bohaterki, przyczyny jej upadku, a także drogę, którą przeszła od momentu zamążpójścia do momentu śmierci.
Grupa 1: Waszym zadaniem jest spojrzeć na historię Emmy Bovary z punktu widzenia feminizmu. Feminizm podkreśla rolę kobiety, chce widzieć w niej podmiot, nie przedmiot zdarzeń. Broni odrębności kobiet, podkreśla potrzebę samorealizacji kobiet, zachęca do walki ze stereotypami dotyczącymi kobiet oraz zachęca do odrzucenia ról, jakie społeczeństwo kobietom wyznacza. |
Grupa 2: Waszym zadaniem jest spojrzeć na historię Emmy Bovary z punktu widzenia moralisty. Kogoś, kto stoi na straży tradycyjnie rozumianych wartości, których należy bronić niezależnie od okoliczności i czasów, w jakich żyją ludzie. Moralista jest przekonany, że nic nigdy nie tłumaczy złamania norm stojących na straży porządku społecznego. |
Grupa 3: Waszym zadaniem jest spojrzeć na historię Emmy Bovary z punktu widzenia romantyka, który uważa, że miłość jest najważniejsza i jest w stanie rozgrzeszyć każdy zły uczynek. Romantyk nie szuka rozkos... |
Aby przeczytać dalszą część artykułu, Zaloguj się