Scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej.
Metody:
- pokaz spektaklu
- pogadanka
- dyskusja
- praca w grupach
- praca samodzielna
Materiały:
- Molier Świętoszek Kraków 2005.
- spektakl: Tartuffe czyli obłudnik reż. A. Seweryn.
- M. Berthold Historia teatru Warszawa 1980.
- materiały dostępne w Internecie np.:
http://teatrtelewizji.vod.tvp.pl/592987/tartuffe-czyli-obludnik
http://culture.pl/pl/tworca/andrzej-seweryn
http://www.encyklopediateatru.pl/przedstawienie/4121/balladyna
Przebieg lekcji:
Czynności wstępne: (5 minut)
- powitanie klasy
- sprawdzenie obecności
- zapis w dzienniku
- podanie uczniom tematu lekcji, określenie jej celów
Faza realizacyjna:
- Krótki quiz sprawdzający, jak uważnie uczniowie obejrzeli spektakl. (10 minut)
- Porządkująca i uzupełniająca wiedzę uczniów wstępna rozmowa na temat obejrzanego na poprzednich zajęciach spektaklu: Tartuffe czyli obłudnik: (10 minut)
- Przedstawienie najważniejszych twórców (notatka w zeszycie):
Reżyseria: Andrzej Seweryn
Zdjęcia: Piotr Wojtowicz
Scenografia: Magdalena Maciejewska
Charakteryzacja: Bożena Balcerowska, Ewa Drobiec, Jagoda Wolska
Obsada aktorska:
Zofia Rysiówna - Pani Pernelle
Mariusz Wojciechowski - Kleant
Krzysztof Kolberger - Orgon
Michał Żebrowski - Tartuffe
Magdalena Cielecka - Elmira
Aby przeczytać dalszą część artykułu,
Zaloguj się
Judyta Zima-Ayinda
Nauczyciel języka polskiego i wychowawca w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum Zespołu Szkół Muzycznych w Tarnowie.