Scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej pracy nad charakterystyką bohatera, z wykorzystaniem kości do gry.
Cele operacyjne
Uczeń na lekcji:
- formułuje sądy, które potrafi uzasadnić,
- odnajduje i wskazuje najważniejsze z punktu widzenia charakterystyki bohatera elementy dzieła literackiego,
- buduje zarys charakterystyki bohatera,
- na podstawie zarysu utworzonego wskutek rozegrania partii gry tworzy charakterystykę bohatera.
Uczeń po lekcji potrafi:
- dokonać analizy postępowania wybranego bohatera literackiego,
- wskazać w utworze wydarzenia kluczowe dla bohatera,
- wymienić cechy bohatera uzasadniając swój wybór przykładami zachowań,
- dokonać syntezy omawianych treści.
- przyporządkować informacje dotyczące bohatera do odpowiednich części charakterystyki.
Uczeń w czasie lekcji:
- opracowuje schemat pracy pisemnej korzystając z nieszablonowych metod,
- uzasadnia dokonane wybory cech odwołując się do wybranych zachowań bohatera,
- pracuje w zespole nad opracowaniem powierzonego zadania,
- dokonuje konstruktywnej oceny pracy nie tylko swojej, ale również swoich kolegów i koleżanek z klasy.
Metody i techniki dydaktyczne
burza mózgów,gra edukacyjna, feedback (elementy oceniania kształtującego)
Formy pracy
praca w grupach, praca indywidualna, praca w parach
Środki i pomoce dydaktyczne
- karty pracy: „zagraj w charakterystykę” (plansza do gry) i ,,karta do charakterystyki”,
- ankieta: moja aktywność na zajęciach,
- quiz: co powinno znaleźć się w charakterystyce?,
- ćwiczenia: zestaw ćwiczeń nawiązujących do toku lekcji (zasady przeprowadzenia rozgrywki),
- kostki sześcienne z liczbami.
Przebieg lekcji
Faza wstępna
- Na początku zajęć przeprowadzona zosta...
Aby przeczytać dalszą część artykułu,
Zaloguj się